1) Açış için 13 puan gereklidir. Baraj açışları 13 den az puanla yapılabilir.
2)( Açış, 5 ve daha fazla kağıtlı majörle yapılmalıdır. 5 veya daha fazla kağıtlı majörünüz yoksa en uzun minörünüzle oyunu açın. Minörler eşitse yüksek rütbeli olanla (karo) oyunu açınız. Minörler 3-3 eşitse trefl açılır.
3) Eğer puanınız, 13 ile 21 puan arasındaysa oyunu (1) seviyesinde açınız...
4) Eğer puanınız, 13'den az ise 6 kartlı sağlam 2,2, 2 baraj açışı, zayıf-iki yapabilirsiniz.
5) Eğer puanınız, 13'den az ise 7 kartlı sağlam 3, 3,3, 3 baraj açışı yapabilirsiniz.
6) Eğer puanınız, 22 den fazla ise ortağınıza gücünüzü göstermek için 2 açın.
7) Oyunu sanzatu (kozsuz) açmak için ihtiyaç duyulan puanlar sınırlıdır. Bir Sanzatu 15-17, iki Sanzatu 20-21 gerektirir. 8) 25-27 puanla 2 Trefl açıp 3 SA rebid olanağınız olduğu için, 3 SA açışları konvansiyonel konuşmalara bırakılmıştır. Sağlam ve uzun bir minör renkle yapılır. 9)Dengeli elleri açmak için Dengeli Eller tablosunu göz önünde bulundurun.
2.0.2 1 ve 2. Pozisyonlar İçin Kurallar
2.0.1 deki kurallar geçerlidir. Sınırdaysanız (11-12 Puan) ve kararsızsanız, "20 Kuralı" nı uygulayınız: Onör puanınıza en uzun iki renginizdeki kart sayılarının toplamını ekleyiniz. Toplam 20 veya daha fazla çıkarsa oyunu açınız aksi halde pas geçiniz.
2.0.3 3. Pozisyon İçin Kurallar
2.0.1 deki kurallar geçerlidir.
Daha az puanla açış için en uygun pozisyondur: 1. ve 2. pozisyonlardaki oyunculara göre daha az puanla açış yapılabilir.
"20 Kuralı" nı bu pozisyonda da uygulayabilirsiniz. Baraj konuşmalarını ilk iki ele göre daha ucuz ellerle de yapabilirsiniz..
3. Pozisyonda ortağınıza atak edeceği rengi bildirmek üzere de baraj açışı yapabilirsiniz..
Yani üçüncü pozisyonda oturanlara her türlü açış kolaylığı sağlanmıştır..
2.0.4 4. Pozisyon İçin Kurallar
2.0.1 deki kurallar geçerlidir. Sınırdaysanız (11-12 Puan) ve kararsızsanız, pik renginize bakınız. Niçin?
Eğer pikiniz singlton veya şikansa rakipler açma gafletinde bulunduğunuz ihaleyi muhtemelen kazanacaklardır.
Bu nedenle 4. pozisyondakiler 11-12 puanla açıp-açmama konusunda kararsızlığa düştüklerinde genellikle "15 Kuralı", nı kullanırlar:
"AOnör puanlarınıza elinizdeki pik renginde mevcut kağıtların sayısını ekleyiniz: Sonuç 15 ve yukarı is oyunu açınız. 15 den az oyunu açıpta ihaleyi rakiplere kaptırmayınız"
Note: Hatta 4. pozisyondaki oyuncularda ihaleyi kaptırma korkusu oluşursa, 13 puanla bile açmayabilirler..
2.1 Bir Seviyesinde Açışlar
2- Eğer uzun kağıtların uzunlukları eşit değilse, en uzun olanı açın (6-5). İki renkli kağıtları gösterirken "ters-reverse" den kaçınmalıyız. Açış rengimizden daha pahalı bir rengi 21 seviyesinde rebid edersek bu reverse dür. Reverse, cevapçının açıcının ilk rengine dönmesi için 3 seviyesinde konuşma yapmaya zorlar. Bundan kaçınmalıyız: çünkü reverse yapan bir açıcının orta kuvvete (16-18 puan) bir eli olması gerektiğini düşünürüz.
Koz
Puan
Oyun Açma Koşulu
Örnek (tıklayınız)
2 SA
20-21
Dengeli ve kuvvetli bir elle 2SA açılır. 2SA açarak elinizin kuvvetini belirtebilirsiniz.
2
22+
çok kuvvetli bir eli göstermek için kullanılır. 2 açışı,trefl renginin koz olduğu anlamına gelmez. (İki trefl açışları 5. Bölümde özel olarak ele alınmıştır). 2 açışıyla, mutlaka manş niyetinizi ortağınıza bildirmiş oluyorsunuz.
Baraj açışları
(Zayıf-iki)
13 toplam puandan az
Açış
Kuvvetli iki açışı kullandığımız için 25-27 puanlı dengeli bir eli göstermek çin 2 Trefl açar ardından 3 SA rebid ederiz..
Bu nedenle 3SA açışları konvansiyonel olup kapalı ve en az 7 kağıtlı minörü olan bir eli gösterir.
3, 3, 3 veya 3
Baraj Açışı, 13 toplam puandan az
Ü seviyesindeki açışlarda baraj açışları sınıfına girerler. Ü seviyesindeki açışlar da zayıf-iki açışlarında olduğu gibi 13 puandan daha az puan gerektirir. Renginiz en az 7-kağıtlı ve sağlam olmalıdır. Sağlam renk, As, rua ve dam gibi onörlerin en az ikisini bulunduran renk demektir.
3 seviyesindeki açışlar genellikle rakiplerin konuşmasını, dolayısıyla puan almalarını engellemek için yapılır. Ama böyle bir maceraya atılmadan önce zon durumunuzu daima göz önünde bulundurun.
2.4 Dört (4) Seviyesinde Açışlar
4, 4
Dört seviyesindeki açışlar da zayıf-iki açışlarında olduğu gibi 13 puandan daha az puan gerektirir. Ama renginiz en az 8-kağıtlı ve sağlam olmalıdır. Sağlam renk, As, rua ve dam gibi onörlerin en az ikisini bulunduran renk demektir.
4 seviyesindeki açışlar genellikle rakiplerin konuşmasını, dolayısıyla puan almalarını engellemek için yapılır. Ama böyle bir maceraya atılmadan önce zon durumunuzu daima göz önünde bulundurun.